
Er dette et nytt marked for meg?
Vi hjelper deg analysere nye muligheter slik at du kan ta kloke valg om hvilke markeder som kan funke for deg.
25. februar 2025
Lurer du på om du burde gå inn i nye markeder?
Før du setter av gårde på nye eventyr, er det greit å ta en liten pust i bakken.
Særlig hvis du har et produkt eller tjeneste som skal hjelpe produsenter produsere maten mer bærekraftig.
Kontrollspørsmål fra Rethink Food
Vi har hjulpet mange bedrifter kvalitetssikre strategiske valg før de løper av gårde.
Er potensialet like stort som du tror? Er det flere konkurrenter enn det ser ut til ved første øyekast? Er det mange som utvikler samme teknologi eller kan kopiere ideen din?
Er det egentlig betalingsvilje for produktet ditt? Er produktet ditt kvalifisert for støtte eller blir det en kostnad produsentene må ta selv?
Er det sånn at regelverk vil hindre deg i å komme ut på markedet?
Hva får du?
Vi hjelper deg samle informasjon og analyser, slik at du kan ta en vurdering om dette er et nytt marked verdt å gå inn i eller om du bør la være.
Vi kan skrive en lettlest rapport i valgfritt format eller vi kan holde et innlegg på ledersamling eller styremøte (eller begge deler).
Hva koster det?
Før vi vet hva saken gjelder, er det vanskelig å gi en god pris.
Minimum tidsbruk er 10 timer
Eksempler på tidsbruk og priser
Overfladisk analyse (10 timer) 25 000 kr eks mva
Mellomfladisk analyse (20 timer) 50 000 eks mva
Dypere analyse (30 timer ++) fra 75 000 eks mva
Trenger du hjelp til å vurdere nye markeder?
Ta kontakt med Åge Klepp på telefon 909 29 690 eller age@rethinkfood.no
